حساسیت به کافئین

تست DNA حساسیت به کافئین


کافئین ماده روان گردانی (psychoactive drug) است که به صورت گسترده در دنیا مصرف می شود! زمانی که کافئین وارد بدن ما می شود سبب افزایش هوشیاری، بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب می شود و همچنین برای انرژی بیشتر،کبد قند بیشتری را وارد جریان خون می کند. کافین همچنین باعث آزاد شدن دوپامین، نوروترنسمیتر ایجاد «حس خوب»  است که در بخش های خاصی از مغز مراکز لذت و حس خوب را فعال می کند.

بیش از 90 درصد از بزرگسالان کشورهای پیشرفته به صورت مرتب از کافئین استفاده می کنند.عموماً مصرف آن بی خطر است اما مصرف زیاد کافئین سبب عوارض جانبی ناخوشایندی همچون بی خوابی، سردرد، کج خلقی و عصبانیت می شود.


کافئین و ریسک خطر قلبی

بیش از 5 رصد از کافئینی که وارد بدن ما می شود توسط انزیم سیتوکروم P450 1A2 شکسته می شود که این انزیم توسط ژن CYP1A2 کد می شود. واریانت های مختلف این ژنتعیین میکند که هر فرد متابولیزه کننده سریع (fast) یا اهسته (slow ) کافئین می باشد.

متابولیزه کننده های اهسته ی کافئین، آن را دیرتر از بدن خارج می کنند و در نتیجه ریسک بیشتری برای افزایش فشار خون و مشکلات قلبی وجود دارد. مشکلات قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در زنان و مردان است که با یک تعدیل کوچک روی شیوه زندگی و با تمرکز روی رژیم غذایی و ورزش قابل پیشگیری است.

تغییر سادهای در رژیم غذایی  مثل کاهش یا حذف مصرف کافئین می تواند ریسک حملات قلبی را در افرادی که متابولیزه کننده های آهسته کافئین هستند، کاهش دهد.


مجمووعه ژن سازه با بهره گیری از به روز ترین دستگاه ها و مواد و هم راستا با علم روز دنیا امکان انجام این تست را به راحتی در کشور خودمان فراهم کرده است. در نتیجه بدون اینکه نیازمند صرف هزینه های بسیار زیاد و ارسال نمونه به خارج از کشور باشید، به راحتی و در کمترین زمان با یک نمونه گیری ساده از پروفایل ژنتیکی فرزند دلبندتان یا خودتان مطلع شوید.

افزودن ماژول جدید
0%